fbpx
Czekaj...
Wybór nazwy domeny dla strony, bloga lub sklepu.

Listopad 19, 2017 ⋅ Green Host
Blog


 

Wybierając nazwę domeny dla swojej witryny, firmy lub bloga, musisz wziąć pod uwagę wiele czynników, które przyczyniają się do tego, że twoja strona stanie się atrakcyjna lub klikalna.

Wybór nazwy domeny to tylko połowa zabawy, a jej zmiana w późniejszym czasie będzie trudnym zadaniem. Pomyśl o tym, ponieważ nazwa domeny będzie tak długo istniała, jak długo będzie istniała Twoja witryna, biznes lub blog. Spójrzmy prawdzie w oczy, nie zamierzasz zmienić nazwy w krótkim czasie, ponieważ to wymaga również zmiany każdego linka, który wskazuje na twoją oryginalną nazwę domeny.

Usprawnienie tego jest bardzo trudne i może mieć ogromny wpływ na powodzenie Twojego biznesu. Na szczęście dzięki naszym wskazówkom odnośnie wyboru nazwy domeny, powinieneś być w stanie wybrać właściwą nazwę, niezależnie od tego, jakie są twoje plany biznesowe.

Twoja marka jest najlepsza

Nazwa Twojej domeny musi być atrakcyjna. Jeśli jest to firma, nazwa domeny musi odzwierciedlać nazwę Twojej firmy lub marki. Najlepszym sposobem na wybranie właściwej nazwy jest określenie procesu tworzenia nazwy; standardowy lub kreatywny. Możesz użyć nazwy swojej firmy ( yourbusinessname.com ) lub skrócić nazwę firmy ( urbizname.com). Dla bardziej kreatywnych i nieszablonowych rozwiązań polecamy użycie czegoś, co wiąże się z nazwą Twojej działalności, ale nie jest określone wprost, np. about.me .

Im krótsza, tym lepsza

To niekoniecznie jest faktem, a raczej jest to wykształcona opinia – krótsze, prostsze nazwy domen nie są równoznaczne z sukcesem. Jest to akceptowana norma społeczna, że ​​krótkie i proste nazwy domen są bardziej chwytliwe. W rzeczywistości, jeśli ktoś nie jest zainteresowany tym, co masz do zaoferowania, po prostu nie będzie Twoim klientem. Dłuższe nazwy domen są trudniejsze do zapamiętania, ale oferujesz towar, który zainteresuje odbiorcę, on zrobi wszystko, aby ją zapamiętać. Poza tym większość użytkowników online znajduje strony za pomocą popularnych wyszukiwarek lub za pomocą hiperłączy. Dla rozrywki sprawdź najdłuższą nazwę domeny na świecie: thelongestdomainnameintheworldandthensomeandthensomemoreandmore.com

Łączniki są fajne

Nie, nie są. Łączniki mogą odciągnąć uwagę użytkowników od dostępu do witryny. Na przykład, jeśli Twoja nazwa domeny to “najlepszebutywsieci.pl” i nie chcesz komplikować rzeczy zobacz, jak wpisuje się adres “najlepsze-buty-w-sieci.pl”. Chociaż wydaje się łatwiejsze do odczytania, jest trudniejsze w pisaniu. Z drugiej strony, jeśli wolisz nie dbać o bezpośredni dostęp do strony, możesz używać łączników. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób reklamujesz swoją firmę; tzn. jeśli używasz bardziej tradycyjnych form reklamy (takich jak czasopisma, gazety, radio itp.), widzowie najprawdopodobniej wpiszą nazwę Twojej witryny lub wprowadzą ją bezpośrednio. W przypadku łączników może być trudniej przekonać odbiorców do takiej formy adresu.